maandag 27 april 2009

In de ban van de Tijdgeest op Scheveningen

In 2007 werkte ik als stadsdeelmanager van de gemeente Den Haag voor Scheveningen. Ik nam deel aan besprekingen over het masterplan Scheveningen. Over wat er moet gebeuren met bad, haven en dorp. Op een dag at ik samen met een collega een ijsje op een bankje in de Keizerstraat. De volgende dag werd ik wakker met het idee: Openlucht Muzee Scheveningen-dorp! Er liggen zoveel verhalen over het dorp te wachten op iedereen die het horen wil. Vorig jaar mocht ik een stukje van mijn droom realiseren: ik mocht de kinderwandeling Scheveningen-dorp schrijven. Het wordt een speurtochtboekje over kapitein Liekie die gevangen wordt gehouden door de Tijdgeest op Scheveningen. Wanneer de kinderen de vragen beantwoorden vinden zij de letters van de spreuk waarmee zij kapitein Liekie kunnen bevrijden. Het speurtochtboekje komt voor de zomervakantie uit. Nu ben ik bezig met een bijbehorende voorstelling "In de ban van de Tijdgeest op Scheveningen". Met deze voorstelling ga ik alle kinderen en hun ouders 'ophalen' om naar Scheveningen-dorp te komen. De eerste voorstelling wordt gespeeld op Koninginnedag in wijkgebouw De Boot in Voorburg, 7 mei in De Sierkan in Den Haag (gewijzigd: wordt gespeeld bij Kinderopvang B4kids in Voorburg), (14 mei een speciale voorstelling voor ouderen in De Mantel), 30 mei in Voorburg op het Huygens Muziekfestival en 21 augustus in kinderboekwinkel In de Wolken. Kijk voor meer informatie op: http://www.kleischip.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten