woensdag 1 april 2009

Schoollied

Daar stond ik dan vanmorgen op het schoolplein van basisschool PCA in Leidschenveen.
Op 1 april.
Driehonderd kinderen zongen het schoollied voor hun ouders.
En dat was geen grapje.
Foske (kapitein Foske van Het Kleischip) had gevraagd of ik voor de school van haar kinderen een schoollied wilde maken. Zo'n vraag blijft dan in mijn hoofd rondzingen. Tot ik de woorden op een rijtje heb en de laatste woorden zich aandienen. Het werd een lied over prinsenkinderen. PCA staat voor Prinses Catharina Amalia en op deze school wordt ieder kind als een prins of prinses behandeld. Ieder kind is uniek en de school probeert daarop in te spelen (tom-onderwijs: teamonderwijs op maat, kijk voor meer informatie op: http://www.teamonderwijs.nl/).

De kinderen hebben het lied kunnen oefenen door te luisteren naar een door mij ingezongen versie via het smartbord in de klas.

Tom tom tom, tra la la, op de PCA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten