woensdag 1 april 2009

Wie zijn hoed is dat?

Ik zit dringend verlegen om een hoed. Voor de Tijdgeest uit onze voorstelling. Een zwarte vilten herenhoed. Horen hoeden niet vooral bij oude mensen? Zou een oude heer een hoed over hebben? Ik bel het dichtstbijzijnde verzorgingtehuis en krijg een vriendelijke receptionist aan de lijn. "Goedemorgen, ik zoek een heren hoed". Hij lacht en belooft een briefje op te hangen.

Toevallig fiets ik even later langs het verzorgingstehuis. Zal ik naar binnen gaan en de mensen zelf vragen om een hoed in ruil voor wat muziek? Ik besluit de stoute schoenen aan te trekken. Even later sta ik in de lunchzaal. Er zijn maar negen potentiele hoeddragers! Maar ... één meneer bedenkt dat hij in zijn oude huis nog een oud hoedje heeft liggen. Twee dagen later word ik gebeld dat er een hoedje op me wacht bij de receptie van het verzorgingstehuis. Ik ga er op af. Oh, wat een leuk hoedje. Achterstevoren staat ie nog leuker. Omdat het regent stop ik hem in een plastic tas. Aangezien mijn fietstassen helemaal vol zitten zet ik de hoed met tas en al op mijn hoofd, en fiets vrolijk naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten