donderdag 9 april 2009

Liefde voor de accordeon

Het is al weer zo'n drie jaar geleden dat ik opeens wist dat ik accordeon wilde leren spelen.
Dat was het instrument dat het beste bij mijn stem zou passen. Tegelijk dacht ik dat het jaren zou duren voor ik de accordeon goed zou kunnen bespelen. Ik ging op zoek naar iemand die mij op de accordeon kon begeleiden. Zo kwam ik terecht bij een repetitieavond van de accordeonvereniging De Residentie.
De dirigente Sylvia Duk wilde het wel proberen. Samen met Foske Kleima ging ik bij haar op bezoek. Voor het eerst hield ik de accordeon in mijn armen en ging op les. Bij Sylvia. Ik had mij geen betere docente kunnen wensen. Vanaf de eerste maand zette ik de liedjes met mijn eigen accordeon op de website van http://www.kleischip.nl/. Ik speelde het ene liedje net zo lang tot ik het goed kon opnemen.
Eén accordeon is mooi, maar een orkest van accordeons is indrukwekkend.
Zaterdag 4 april was er een uitvoering van Sylvia's orkest. Daar stond ze en voerde de accordeons naar emoties. Mocht je een keer de kans hebben een concert bij te wonen? Of wil je accordeon leren spelen? Doen! http://www.residentie-zao.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten