zaterdag 19 juni 2010

Boegbeeld campagne Burgerinitiatief Hé, goed idee

Op woensdag 2 juni is de campagne Burgerinitiatief in de gemeente Leidschendam-Voorburg van start gegaan. Met mij als boegbeeld.

Eind 2006 werd ik in de gemeente Leidschendam-Voorburg de eerste winnaar van het burgerinitiatief met het project Sportintroductie. Ik wilde namelijk dat kinderen in de sporthal naast de school en de kinderopvang, kennis konden maken met de verschillende sportverenigingen. Het jaar daarop werd ik winnaar bij de gemeentejongerenraad met het project Muziekintroductie, waardoor kinderen kennis kunnen maken met de verschillende muziekinstrumenten. De introductieblokken worden gegeven door de trainers/vakdocenten die voor die sport/dat specifieke instrument gekozen hebben. Uit deze projecten vloeide het oprichten van de Stichting Talentenloods voort om de organisatie van het aanbod te stroomlijnen. In augustus bestaat Talentenloods al weer 2 jaar. Voor basisschool Essesteijn organiseren we voor komend schooljaar voor de 4e keer naschoolse activiteiten, waar overigens alle kinderen in Leidschendam-Voorburg aan mee mogen doen. Basisschool Dijsselbloem is met mij een stap verder gegaan: dit jaar een eerste proef met verlengde schooldag voor twee dagen voor de groepen 4 en 5. Vanwege dit succesvolle verhaal, dat overigens beslist niet alleen over rozen gaat, werd ik dus gevraagd om boegbeeld te worden en mensen te enthousiasmeren ook met ideeën te komen. Mijn 'ja' betekende: mederedactie, de fotoshoot door Jurrien Vroom voorafgegaan door een make-up, een haarstyling en het lenen van een bal. Met als resultaat mooie foto's en dat ik op straat sta. Om precies te zijn op 43 plekken in de gemeente. Na juni verdwijn ik even uit beeld om na de zomervakantie mijn gezicht weer te laten zien.
'Je wordt beroemd', krijg ik te horen, 'Ik zie je overal', maar het allermooiste is: 'Ik heb ook een idee!'

Kijk voor meer informatie over de campagne op: www.lv.nl/gemeenteraad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten