dinsdag 5 oktober 2010

Kinderredactie Kleischip-maG

De kinderredactie van het Kleischip-maG is een droom van mij die ik heb kunnen laten uitkomen. Een eigen magazine maken met en voor kinderen. Niet langer een schrijfcursus geven, maar de kinderen een redactie laten vormen, die publiceert. Voor de vakantie was het een idee. Vervolgens werd het een oproep in de lokale krant en meldden de eerste kinderen zich aan. Basisschool De Dijsselbloem stelde een lokaal met computers beschikbaar en na de zomervakantie was het zover. Een eerste bijeenkomst. Wat willen jullie in het magazine hebben?
En nu, maandag 4 oktober, de 5e les kon ik op het smartbord laten zien hoe hun werk een digitaal magazine was geworden: het eerste Kleischip-maG!
Met een heus bladermagazine, een slimme tip van Jan, een van de redacteuren. Ik ben zo trots op deze kinderen die voor mij een motor zijn om mijn eigen grenzen te verleggen. En wat is het gaaf dat er digitaal zoveel mogelijkheden zijn.

Kijk maar eens op:

www.kleischip.nl/Kleischip-maG.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten